1.პროექტის სახელწოდება: კომპიუტერი– თვითმყოფადი მხატვარი.
2.პროექტის მთავარი იდეა(თემა) 1–2 წინადადებით: მოსწავლეები ეცნობიან ფრაქტალურ გეომეტრიას და კომპიუტერის შესაძლებლობებს,რომლის საშუალებითაც შეიძლება ისეთი მოვლენების აღწერა,რაც შეუძლებელია ტრადიციული გეომეტრიული მეთოდებით.
3.პროექტის სრული აღწერა:მოსწავლეები ეცნობიან ფრაქტალურ გეომეტრიას, როგორც მათემატიკის, ბუნებისა და სილამაზის ნაზავს.ეცნობიან კომპიუტერით საოცარი სილამაზის სურათების შექმნას ფრაქტალურ გეომეტრიაზე დაყრდნობით.მოსწავლეები იყოფიან სამ ჯგუფად.
პირველი ჯგუფი– მოიძიებს იმფორმაციას ფრქტალური გეომეტრიის შესახებ. პირვლად "ფრაქტალი" შემოიღო ფრანგმა მათემატიკოსმა ბენუა მანდელბროტმა. მასალას ინახავენ სათანადო ფაილში.
მეორე ჯგუფი– მოიძიებს იმფორმაციას ორი ფაქტალის შესახებ: კოხის წირი (პირველად შვედმა მათემატიკოსმა კოხმა ააგო) და პითაგორას ფრაქტალი.
მესამე ჯგუფი– კომპიუტერით,კომპიუტერული პროგრამების საშუალებით ააგებენ და გამოსახავენ ბუნების საოცარ ობიექტებს– მაგ. ხის ტოტი,ხე,ლანდშაფტი,ადამიანი...
სამივე ჯგუფი ინფორმაციას იძიებს კომპიუტერისა და ინტერნეტის დახმარებით შემდეგი მისამართის საიტზე: fractal და სათაბნადო ფაილში შეინახავენ.
4. პროექტის შესაძლო აქტივობები: კომპიუტერით მოიძიონ ინფორმაცია ფრაქტალურ გეომეტრიაზე და მისი დახმარებით ააგონ ულამაზესი გეომეტრიული ფიგურები.
5.მოსწავლეთა ასაკი: 16–17 წელი.
6. ვადები/ხანნგრძლივობა: ერთი თვე.
7. მოსალოდნელი შედეგები/პროდუქტები რაც შეიძლება შეიქმნას: შეიქმნას ბლოგი პროექტის შესახებ. ბუნების გეომეტრიული მოდელები მათემატიკაში როგორც წესი მარტივი ფიგურებითაა წარმოდგენილი– წირი წრე, მართკუთხედი, სფერო... თუმცა,ბუნების ბევრი მოვლენა იმდენად რთულია, რომ მას ტრადიციული ევკლიდური გეომეტრია ვერ ხსნიდა. ამის საშუალებას გვაძლევს "ფრაქტალური გეომეტრია". მისი დახმარებით მოსწავლეები შექმნიან და ნახავენ ულამაზეს ფიგურებს. სიტყვა ფრაქტალი ლათინური სიტყვიდან–fractus წარმოიშვა და დამსხვრევას (დანაწევრებას) ნიშნავს.
8. პროექტისთვის საჭირო ძირითადი რესურსები: მოსწავლეები, კომპიუტერი, ინტერნეტი, წიგნები.
9.სასარგებლო სხვებისთვის: პროექტის ირგვლივ მომზადებული პრეზენტაცია საშუალებას მისცემს მოსწავლეებს გაიგონ ფრაქტალური გეომეტრიის არსი და ნახონ მისი დახმარებით შექმნილი გეომეტრიული ფიგურები და ჩასწვდნენ კომპიუტერის უსაზღვრო შესაძლებლობებს. ფიგურათა სილამაზე იმედია მოსწავლეებს გაუჩენს სურვილს რაც შეიძლება მეტი გაიგონ ამ საოცრებაზე.
10.საგნებთან/საგნობრივ ჯგუფებთან/ეროვნულ სასწავლო გეგმასტან კავშირი:ამ პროექტის განხორციელებით მოსწავლეები გაიუმჯობესებენ ცოდნას:მათემატიკაში, ხელოვნებაში,ბუნებასა და რაც მთავარია საინფორმაციო ტექნოლოგიების გამოყენებაში.
11. პროექტის ხელმძღვანელი(მასწავლებელი):ქეთევან კოპაძე.
12.ხელმძღვანელის ელ.ფოსტა:kopadzeqeto@gmail.com
13.პროექტის ვებ–გვერდი/ბლოგი: kopadzeqeto.blogspot.com
2.პროექტის მთავარი იდეა(თემა) 1–2 წინადადებით: მოსწავლეები ეცნობიან ფრაქტალურ გეომეტრიას და კომპიუტერის შესაძლებლობებს,რომლის საშუალებითაც შეიძლება ისეთი მოვლენების აღწერა,რაც შეუძლებელია ტრადიციული გეომეტრიული მეთოდებით.
3.პროექტის სრული აღწერა:მოსწავლეები ეცნობიან ფრაქტალურ გეომეტრიას, როგორც მათემატიკის, ბუნებისა და სილამაზის ნაზავს.ეცნობიან კომპიუტერით საოცარი სილამაზის სურათების შექმნას ფრაქტალურ გეომეტრიაზე დაყრდნობით.მოსწავლეები იყოფიან სამ ჯგუფად.
პირველი ჯგუფი– მოიძიებს იმფორმაციას ფრქტალური გეომეტრიის შესახებ. პირვლად "ფრაქტალი" შემოიღო ფრანგმა მათემატიკოსმა ბენუა მანდელბროტმა. მასალას ინახავენ სათანადო ფაილში.
მეორე ჯგუფი– მოიძიებს იმფორმაციას ორი ფაქტალის შესახებ: კოხის წირი (პირველად შვედმა მათემატიკოსმა კოხმა ააგო) და პითაგორას ფრაქტალი.
მესამე ჯგუფი– კომპიუტერით,კომპიუტერული პროგრამების საშუალებით ააგებენ და გამოსახავენ ბუნების საოცარ ობიექტებს– მაგ. ხის ტოტი,ხე,ლანდშაფტი,ადამიანი...
სამივე ჯგუფი ინფორმაციას იძიებს კომპიუტერისა და ინტერნეტის დახმარებით შემდეგი მისამართის საიტზე: fractal და სათაბნადო ფაილში შეინახავენ.
4. პროექტის შესაძლო აქტივობები: კომპიუტერით მოიძიონ ინფორმაცია ფრაქტალურ გეომეტრიაზე და მისი დახმარებით ააგონ ულამაზესი გეომეტრიული ფიგურები.
5.მოსწავლეთა ასაკი: 16–17 წელი.
6. ვადები/ხანნგრძლივობა: ერთი თვე.
7. მოსალოდნელი შედეგები/პროდუქტები რაც შეიძლება შეიქმნას: შეიქმნას ბლოგი პროექტის შესახებ. ბუნების გეომეტრიული მოდელები მათემატიკაში როგორც წესი მარტივი ფიგურებითაა წარმოდგენილი– წირი წრე, მართკუთხედი, სფერო... თუმცა,ბუნების ბევრი მოვლენა იმდენად რთულია, რომ მას ტრადიციული ევკლიდური გეომეტრია ვერ ხსნიდა. ამის საშუალებას გვაძლევს "ფრაქტალური გეომეტრია". მისი დახმარებით მოსწავლეები შექმნიან და ნახავენ ულამაზეს ფიგურებს. სიტყვა ფრაქტალი ლათინური სიტყვიდან–fractus წარმოიშვა და დამსხვრევას (დანაწევრებას) ნიშნავს.
8. პროექტისთვის საჭირო ძირითადი რესურსები: მოსწავლეები, კომპიუტერი, ინტერნეტი, წიგნები.
9.სასარგებლო სხვებისთვის: პროექტის ირგვლივ მომზადებული პრეზენტაცია საშუალებას მისცემს მოსწავლეებს გაიგონ ფრაქტალური გეომეტრიის არსი და ნახონ მისი დახმარებით შექმნილი გეომეტრიული ფიგურები და ჩასწვდნენ კომპიუტერის უსაზღვრო შესაძლებლობებს. ფიგურათა სილამაზე იმედია მოსწავლეებს გაუჩენს სურვილს რაც შეიძლება მეტი გაიგონ ამ საოცრებაზე.
10.საგნებთან/საგნობრივ ჯგუფებთან/ეროვნულ სასწავლო გეგმასტან კავშირი:ამ პროექტის განხორციელებით მოსწავლეები გაიუმჯობესებენ ცოდნას:მათემატიკაში, ხელოვნებაში,ბუნებასა და რაც მთავარია საინფორმაციო ტექნოლოგიების გამოყენებაში.
11. პროექტის ხელმძღვანელი(მასწავლებელი):ქეთევან კოპაძე.
12.ხელმძღვანელის ელ.ფოსტა:kopadzeqeto@gmail.com
13.პროექტის ვებ–გვერდი/ბლოგი: kopadzeqeto.blogspot.com
No comments:
Post a Comment